Social Icons

SK BATU BERENDAM 2

Selasa, 13 April 2010

PROGRAM KIAMULLAIL..

Program Khemah Ibadah dan Hayat Sihat 2010 SK Batu Berendam 2 telah diadakan dengan jayanya selama dua hari satu malam iaitu pada 9 hingga 10 April 2010. Program ini disertai oleh murid-murid Tahun 5. Program ini bermula pada hari Jumaat jam 3.30 petang dan berakhir pada 1.30 petang sabtu bertempat di Dewan Kejora SKBB2, Melaka.

Sepanjang program ini berlangsung, banyak aktiviti-aktiviti yang dijalankan. Dengan berkat doa, sokongan dan kerjasama semua pihak, semua aktiviti yang dirancang berjalan dengan lancar. antara aktiviti yang dijalankan ialah ceramah dan aktiviti kerohanian.

Terima Kasih diucapkan kepada Puan Nordahlela daripada SK Malim yang telah memberikan ceramah yang menarik serta nasihat-nasihat yang berguna kepada murid-murid SKBB2. Begitu juga dengan penceramah daripada SKBB2 sendiri iaitu Tuan Hj Harun yang telah menyampaikan ceramah dengan bersungguh-sungguh menggunakan teknik token. sepanjang ceramah berlangsung, murid-murid memberikan perhatian penuh terhadap ceramah yang disampaikan kerana setiap kali pencramah memberikan soalan dan mereka yang dapat menjawabnya dengan betul akan diberikan hadiah. Tidak lupa juga kepada Ustaz Shabani dari SK Jalan Dato Palembang kerana telah menjalankan aktiviti kerohanian pada program tersebut.

Pengisian kerohanian ini memberi peluang kepada murid-murid untuk menambah ilmu agama di samping dapat beribadat bersama rakan-rakan. Murid-murid yang menyertai program ini berasa amat gembira dan berharap supaya program seperti ini dapat diadakan setiap tahun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
Blogger Templates